tisdag 25 februari 2014

Tantra Massage


I reklamen för Tantra massage står det ibland att om du funderat på att byta partner. Prova då detta först.
Nu har jag ingen tanke att byta partner men själva massagen intresserar mig.

I starten av en relation är vi alla förälskade, vi rör vid varandra ofta och gärna. Men tiden går och vi faller in i olika mönster precis som om allting blir rutin, äktenskapet går liksom på tomgång. Beröring av varandra avtar med tiden, och det är just beröring som ger en skön o sensuell upplevelse både för den som ger och tar, beröring öppnar upp mina sinnen. Därav att jag tycker våra besök på swingers klubbar är njutningsfulla, just beröring med andra öppnar upp samtliga sexuella sinnen.

 Jag tror att tantra massage är en unik metod att upptäcka sidor hos en själv samt partner, inom denna massage teknik handlar det om att få vara tillsammans här och nu, precis det som händer i nuet, inte då eller sen.

 Ordet Tantra betyder Expansion av medvetandet. Spännande eller hur?

Ett viktigt budskap inom tantran är att man ska ta hand om sin kropp och vårda den med kärlek samt omsorg. Man låter sig själv gå bortom begränsningar, låter inte vårt förflutna styra oss eller prägla oss. Det är du och din partner här och nu.

 I sommar ska vi besöka vårt paradis Cap de Agde igen där kan man få en tre timmars lång tantra massage, kanske värt ett besök.

Kan också tänka mig en kurs, det finns några som går över veckoslut. Vem vet??

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar